خبر اولسیاسی

دعوت وزیر مسکن عراق از شرکت های ترکیه ای

وزیر مسکن عراق از شرکت های پیمانکاری ترکیه در کشورش خواست تا نقش بیشتری در طرح های زیربنایی و خدماتی عراق ایفا کنند.

میدل ایست نیوز: وزیر مسکن عراق از شرکت های پیمانکاری ترکیه در کشورش خواست تا نقش بیشتری در طرح های زیربنایی و خدماتی عراق ایفا کنند.

به گزارش «آناتولی» «بنکین ریکانی» وزیر مسکن عراق امروز سه شنبه گفت که شرکت های ترکیه ای کمک زیادی به طرح های عمرانی و پیمانکاری در مناطق مختلف این کشور به ویژه پایتخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سال 2023 فرصت های جدیدی را برای شرکت های ترکیه ای به همراه دارد، از آنها خواست تا پس از تصویب بودجه سال جاری عراق، در ایجاد طرح های عمومی جدید از جمله طرح های زیربنایی مانند جاده ها و پل ها و ایجاد شهرک های صنعتی جدید نقش آفرینی کنند.

ریکانی با توجه به سفر آتی السودانی، نخست وزیر عراق به آنکارا به دعوت اردوغان، گفت که موضوعات مشترک زیادی میان ترکیه و عراق وجود دارد.

وی تصریح کرد: برجسته ترین موضوعات مشترک میان دو کشور غالبا سیاسی و امنیتی و موضوعات مربوط به آب، خدمات و حسن همجواری است که دو کشور را به اتخاذ سیاست های انعطاف پذیر در روابط سوق می دهد.

وزیر مسکن عراق با تاکید بر همکاری ترکیه و عراق در مبارزه با گروه تروریستی «پ.ک.ک» خاطرنشان کرد که کشورش بیشترین آسیب را از تروریسم می‌بیند، و بر همبستگی کشورش با ترکیه در مبارزه با این سازمان تروریستی تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا