سیاسی

رشید در داووس: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در عراق وجود دارد

رئیس جمهور عراق در محل اقامتش در داووس سوئیس با رئیس و مدیرعامل شرکت جهانی بنادر دبی دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در محل اقامتش در داووس سوئیس با رئیس و مدیرعامل شرکت جهانی بنادر دبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر رسانه ای رئیس جمهور عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در محل اقامتش در داووس سوئیس با «احمد بن سلمان» رئیس و مدیرعامل شرکت جهانی بنادر دبی و «سهیل البنا» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این شرکت دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور عراق بر میزان کاهش زیرساخت ها در نتیجه جنگ و درگیری های عراق در دهه های گذشته و عزم دولت فعلی برای ارائه بهترین خدمات به مردم در سایه امنیت و ثبات اقتصادی رو به رشد در کشور تاکید کرد.

رشید افزود که بستر کار و فرصت های زیادی برای سرمایه گذارانی که مایل به کار در عراق هستند وجود دارد و تاکید کرد که این کشور به دلیل وجود منابع انرژی و قابلیت های بالایی که نسبت به سایر کشورها دارد، محیطی مناسب برای کارآفرینی است.

رئیس جمهور عراق گفت که نگاه کشورش به تقویت همکاری با شرکت های مختلف برای توسعه سرمایه گذاری و بازرگانی، مشارکت های راهبردی و فعال کردن نقش اقتصادی است و مجمع داووس در ارائه چنین فرصت های سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بنادر جهان دبی نیز به غنای عراق در منابع طبیعی و اهمیت موقعیت راهبردی آن به عنوان گذرگاه حیاتی برای حمل کالا از طریق بندر ام قصر و سپس ترکیه و کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت که این اقدامات فرصت های بزرگی برای عراق که بازار بزرگی محسوب می شود به دنبال دارد.

وی با ابراز خرسندی از توسعه در عراق، به ویژه در اقلیم کردستان، تمایل خود را برای ایجاد مناطق صنعتی بزرگ در عراق ابراز کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا