خبر اولسیاسی

بررسی تفاهم نظامی بین اربیل و واشنگتن در دیدار نمایندگان اقلیم کردستان و امریکا

نشست نمایندگان اقلیم کردستان و نمایندگان امریکا از جمله مستشاران امریکایی با هدف بررسی جزئیات برنامه تفاهم بین امریکا و اقلیم کردستان برگزار شد.

میدل ایست نیوز: ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که امریکا مجددا بر تداوم کمک های نظامی و غیرنظامی به نیروهای پیشمرگه و اقلیم کردستان برای مقابله با چالش های به وجود آمده توسط داعش برای حفظ امنیت و ثبات اقلیم و منطقه تاکید کرد.

به گزارش شفق نیوز، نشستی امروز در نهاد ریاست اقلیم کردستان با نظارت شیخ جعفر شیخ مصطفی، نائب رئیس اقلیم و نمایندگان نخست وزیر و شورای امنیت اقلیم و وزارت پیشمرگه با شماری از مستشاران نظامی امریکا و نماینده امریکا برای همکاری امنیتی عراق و مشاور وزارت دفاع امریکا و واحد سیاسی و اقتصادی کنسولگری امریکا در اربیل با هدف بررسی جزئیات برنامه تفاهم بین امریکا و اقلیم کردستان برگزار شد.

در این نشست بر روابط امریکا با عراق و اقلیم کردستان تاکید و بر مساله مقابله با داعش که خطری حقیقی برای امنیت و ثبات عراق و منطقه ایجاد کرده، تمرکز شد.

دو طرف بر سر لزوم تسریع و توسعه گام های پروژه اصلاحات و یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگه در یک نیروی ملی متحد اجماع نظر داشتند.

نمایندگان امریکا در این نشست، حمایت کامل خود از پروژه اصلاحات و ساماندهی مجدد نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان را اعلام کردند.

آنها مجددا تاکید کردند که امریکا به ارائه کمک های نظامی و غیرنظامی به پیشمرگه و اقلیم کردستان ادامه می دهد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا