خبر اولسیاسی

رشید در دیدار با نخست وزیر هلند: وضعیت امنیتی عراق بهتر از بسیاری کشورهاست

رئیس جمهوری عراق در اقامتگاه خود در شهر داووس سوئیس با نخست وزیر هلند دیدار کرد

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق در اقامتگاه خود در شهر داووس سوئیس با نخست وزیر هلند دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر رسانه ای ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهوری عراق در سفر به سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد «داووس» امروز جمعه در محل اقامت خود با «مارک روته» نخست وزیر هلند دیدار کرد.

رشید در این دیدار گفت با اینکه دوره انتخابات عراق طولانی بود، اما نتیجه آن در تشکیل دولت خوب بود، زیرا ما از گفت‌وگوهای طولانی میان احزاب سیاسی که به تشکیل دولت انجامید، بهره بردیم و افزود: دولت در اجرای برنامه‌های خود مصمم است و تلاش‌های خود را در ارائه خدمات بهداشتی و زیست محیطی، آب، مسکن، برق و غیره متمرکز کرده است.

رئیس جمهوری عراق گفت که تحکیم امنیت و ثبات در کشور اولویت برنامه دولت ماست، به ویژه که وضعیت امنیتی عراق بهتر از بسیاری از کشورهاست و افزود: ما از برخی استان های عراق دیدن کرده‌ایم و علی‌رغم تأخیر سه ساله در تصویب بودجه که برای شروع طرح های استراتژیک مانع شده، شاهد بازسازی در بسیاری از آن استان ها هستیم.

رشید همچنین به روابط میان دولت عراق و اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت که این روابط در حال بهبود است و این به نفع همه ماست. در حال حاضر به طور جدی در حال تلاش برای وضع قانون نفت و گاز که تضمین کننده حقوق همگان باشد و نیز بازگرداندن آوارگان به مناطق خود و یافتن راه حلی ریشه ای برای آنها هستیم. سازمان‌های بین‌المللی به صدور بیانیه‌های ابراز همدردی بسنده کرده‌اند و این قابل سرزنش است.

نخست وزیر هلند نیز بر موضع کشورش در حمایت از مردم عراق با ارائه تخصص در زمینه کشاورزی و آب تاکید کرد و از نقش محوری عراق در برقراری ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و به موضوع پناهندگان عراقی در هلند و راه های حل مشکل آنان نیز اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا