سیاسی

استقبال فلسطین از درخواست سازمان ملل به دادگاه لاهه

فلسطین از اعلام دادگاه لاهه مبنی بر دریافت درخواستی از سازمان ملل برای صدور نظر مشورتی درباره اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل، استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: فلسطین از اعلام دادگاه لاهه مبنی بر دریافت درخواستی از سازمان ملل برای صدور نظر مشورتی درباره اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل استقبال کرد.

به گزارش «آناتولی» وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: دولت فلسطین از ارسال درخواست مجمع عمومی سازمان ملل توسط دبیرخانه این سازمان به دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) برای کسب نظر درباره ادامه اشغالگری اسرائیل و تعهدات بین المللی مرتبط استقبال کرد.

این وزارتخانه گفت که نامه‌ای رسمی از «فیلیپ گاتر» مدیر ثبت دادگاه لاهه دریافت کرده و به دولت فلسطین و سایر کشورهای مربوطه برای حضور در دادگاه اطلاع داده که دفتر ثبت دادگاه این نامه را دریافت کرده است و این رویه به صورت طبیعی و بر مبنای قوانین دادگاه پیش می رود.

وزارت امور خارجه فلسطین اظهار داشت که از مقر و نمایندگی های فلسطین در سازمان ملل و لاهه این رویه ها را تا دعوت از کشورها برای ارائه درخواست های کتبی و شفاهی پیگیری می کند.

این وزارتخانه افزود: راه صدور حکم قانونی درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل آغاز شده و این نیازمند تلاش های هماهنگ ملی، منطقه ای و بین المللی برای تحقق عدالت است.

وزارت امور خارجه فلسطین تمام کشورها را به حمایت از این درخواست قانونی فراخواند.

پیش از این دادگاه لاهه اعلام کرده بود که درخواستی رسمی از مجمع عمومی سازمان ملل برای ابراز نظر مشورتی درخصوص عواقب حقوقی اشغال اراضی فلسطینی توسط اسرائیل دریافت کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا