اقتصادی

وزارت منابع آبی عراق: وضعیت ذخایر آبی همچنان نامناسب است

وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که با وجود بارش‌های اخیر، وضعیت منابع آبی کشور همچنان دچار کمبود و در وضعیت نامناسب است.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که با وجود بارش‌های اخیر، وضعیت منابع آبی کشور همچنان دچار کمبود و در وضعیت نامناسب است.

«احمد کاظم عبدالله»، مدیر کل سازمان آبیاری در وزارت منابع آبی عراق، در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که وضعیت ذخایر آبی در سدها و مخازن همچنان در وضعیت نامناسب است و افزود که این وزارتخانه امیدوار است که بارش‌های پیش‌ رو به بهبود وضعیت ذخایر آبی کشور کمک کند.

وی گفت که حجم برفی که در شمال عراق بارید تاکنون معادل 25 درصد مقداری است که در مدت مشابه سال گذشته باریده است و افزود که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در 28 ماه جاری در مناطق نینوا و صلاح‌الدین و کرکوک بارش داشته باشیم که این بارش بر افزایش ذخایر سدهای موصل و حدیثه تأثیرگذار است به خصوص که این سدها تأمین‌کننده آب کشاورزی تابستان آینده هستند.

این مقام وزارت منابع آبی عراق گفت که از باران‌هایی که در مدت گذشته در مرکز و جنوب عراق بارید برای احیای تالاب‌ها و تأمین آب زمین‌های کشت گندم و جو استفاده شد و از باران‌های ماه آینده هم به همین منظور استفاده خواهد شد و اگر باران نیامد از آب سدها برای کشت گندم استفاده می‌شود.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا