سیاسی

حمایت مالی امریکا از نهادهای امنیتی لبنان از طریق سازمان ملل

امریکا از ارائه کمک 72 میلیون دلاری به نیروهای امنیتی لبنان از طریق برنامه ویژه سازمان ملل متحد خبر داد.

میدل ایست نیوز: پس از فروپاشی واحد پول لبنان که به کاهش ارزش حقوق ها منجر شد، امریکا از ارائه کمک 72 میلیون دلاری به نیروهای امنیتی لبنان از طریق برنامه ویژه سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش «النهار» پول لبنان از زمان فروپاشی سیستم مالی این کشور در سال 2019، حدود 97 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده که به کاهش حقوق ماهانه کارکنان نیروهای امنیتی این کشور به حدود 80 دلار منجر شده است.

ارتش لبنان از این موضوع به شدت رنج می برد به طوری که از سال 2020 تا کنون از ارائه گوشت در برنامه غذایی سربازان خودداری کرده است.

«دوروتی شیا» سفیر امریکا در لبنان گفت که کشورش تصمیم به ارائه کمک 72 میلیون دلاری به نیروهای امنیتی لبنان از طریق برنامه ویژه سازمان ملل متحد گرفته و این کمک یک اقدام موقت با توجه به نیاز فوری لبنان است.

وی جزئیات این حمایت مالی را با حضور «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد و گفت: طبق این برنامه ماهیانه صد دلار به مدت 6 ماه به کارکنان ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی پرداخت می شود.

فرمانده ارتش لبنان از امریکا و سازمان ملل به دلیل حمایت آنها از نیروها و خانواده های آنها که در کشوری در آستانه فروپاشی، در حال مبارزه هستند، تشکر کرد.

منابع نظامی به رویترز گفتند که حدود پنج هزار نفر از نیروهای امنیتی لبنان از سال 2019 بدون مجوز استعفا داده اند و این حمایت نقدی ممکن است به جلوگیری از استعفای نیروهای بیشتر کمک کند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا