اجتماعی

عمل جداسازی دوقلوها در لبنان برای اولین بار

برای اولین بار در لبنان، عمل جداسازی دوقلوهایی که از ناحیه کمر به هم متصل بودند با موفقیت انجام شد.

میدل ایست نیوز: برای اولین بار در لبنان، عمل جداسازی دوقلوهایی که از ناحیه کمر به هم متصل بودند با موفقیت انجام شد.

به گزارش «روسیا الیوم» دکتر «خالد یونس» رئیس بخش مراقبت های ویژه نوزادان لبنان گفت که عمل جراحی برای جداسازی دوقلوهایی که از ناحیه کمر به هم متصل بودند، بدون هیچ گونه عارضه ای موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت این عمل جراحی حدود 12 ساعت طول بکشد، اما طی 10 ساعت کار مداوم توسط یک تیم پزشکی هماهنگ متشکل از تمامی متخصص‌ها انجام شد.

وی گفت که تصمیم بر این شد تا در ماه چهارم پس از تولد دوقلوها این عمل جراحی انجام شود، زیرا ماه چهارم تا ششم از عمر نوزاد، زمان مناسبی برای انجام چنین عمل هایی است.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت دولت موقت لبنان نیز گفت: لبنان از این لحظه توانایی خود را در انجام این نوع جراحی ها اعلام می کند و با تلاش پزشکان و جراحان شایسته ای که به خارج از کشور مهاجرت نکرده اند، انجام این گونه اعمال جراحی را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های این جراحی با همکاری بیمارستان، وزارت بهداشت و برخی از خیرین با همکاری دانشگاه آمریکایی انجام شد، از تمام بیماران با موارد مشابه خواست برای انجام جراحی به بیمارستان های لبنان اعتماد کنند، زیرا سیستم پزشکی لبنان انعطاف پذیر است و توانایی سازگاری دارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا