خبر اولسیاسی

واکنش شدیداللحن مسعود بارزانی به حکم منسوب به دادگاه فدرال عراق

رئیس حزب دموکرات کردستان با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد شدید از دادگاه فدرال آن را نهادی با «برنامه‌های مشکوک» دانست.

میدل ایست نیوز: رئیس حزب دموکرات کردستان با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد شدید از دادگاه فدرال آن را نهادی با «برنامه‌های مشکوک» دانست که هر فرصتی برای بهبود روابط بغداد و اربیل را از میان می‌برد.

به گزارش «رووداو»، مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان، با انتشار نامه‌ای سرگشاده با انتقاد شدید از حکم جدید دادگاه فدرال عراق درباره غیر قانونی بودن پرداخت اموال از دولت مرکزی به حزب دموکرات، از ائتلاف «قوی الدوله» خواست که در این باره موضع خود را روشن کنند.

وی گفت که مشارکت در حکومت و تشکیل دولت جدید مبتنی بر برنامه‌ای روشن و تفصیلی مورد توافق همه طرف‌ها بود و افزود که پرداخت حقوق مالی اقلیم کردستان حق قانونی ملت کرد و بخشی از توافقات است.

بارزانی تأکید کرد که مسئله نه در مبلغ پرداختی که در نقض آشکار حقوق و اصول است و افزود که حکم دادگاه فدرال اقدامی علیه اقلیم کردستان عراق و علیه روند سیاسی کشور و برنامه ائتلاف قوی الدوله است.

وی تأکید کرد که موجب شگفتی است که هر بار فضای روابط بغداد و اقلیم جنبه مثبت پیدا می‌کند و فرصت حل اختلافات نزدیک می‌شود می‌بینیم که دادگاه فدرال با «تصمیمی خصمانه» موجب از دست رفتن این فرصت می‌شود و افزود: «روشن است که این دادگاه برنامه‌ای مشکوک را پیش می‌برد و جانشین دادگاه انقلابی رژیم گذشته شده است».

عصر امروز «مصطفی سند» نماینده مجلس عراق مدعی شد که دادگاه فدرال عراق در بررسی شکوائیه او همه مصوبات هیئت دولت درباره پرداخت اموال به اقلیم کردستان را غیر قانونی دانسته است.

دادگاه فدرال تاکنون بیانیه‌ای رسمی در این باره صادر نکرده است. 

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا