اقتصادی

پیش بینی درآمد 82 میلیارد دلاری از نفت برای کویت

پیش بینی می شود درآمدهای نفتی در بودجه سال مالی جاری کویت، برای اولین بار در سال های اخیر از حدود 82 میلیارد دلار فراتر رود.

میدل ایست نیوز: پیش بینی می شود درآمدهای نفتی در بودجه سال مالی جاری کویت، برای اولین بار در سال های اخیر از حدود 82 میلیارد دلار فراتر رود.

به گزارش «الخلیج آنلاین» روزنامه القبس گزارش داد: پیش بینی می شود درآمدهای نفتی کویت پس از آن که در نه ماهه گذشته سال مالی به بیش از 65 میلیارد دلار رسید، در پایان سال مالی جاری به حدود 82 میلیارد دلار برسد.

این گزارش می افزاید که میانگین بهای نفت از آغاز سال مالی جاری در آوریل تا امروز شاهد افزایش بوده و هر بشکه نفت به 80 دلار رسیده است. در سه ماهه اول سال مالی قیمت نفت به حدود 113 دلار در هر بشکه و در سه ماهه دوم به حدود 103 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

در سه ماهه سوم نیز با کاهش قیمت نفت خام، میانگین بهای نفت به 88 دلار در هر بشکه رسید و میانگین قیمت فروش هر بشکه نفت کویت را در 9 ماهه سال مالی جاری به 101.8 دلار رساند.

به گزارش این روزنامه، قیمت نفت در سه ماهه آخر سال مالی جاری در کویت که در 31 مارس به پایان می رسد به سیر صعودی خود ادامه می دهد و مجموع درآمدهای نفتی را به حدود 25 میلیارد دینار می رساند که بالاترین میزان در 8 سال گذشته است.

این درآمدهای ناشی از فروش نفت، به کسری‌های مالی که از ابتدای سال 2015 مجموعاً حدود 128 میلیارد دلار بوده است پایان می دهد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا