اقتصادیخبر اولسیاسی

تصمیم قطر برای ورود به بازار عراق از طریق مشارکت با توتال

رویترز جزئیاتی از تصمیم قطر برای ورود به بازار عراق از طریق مشارکت با توتال با قراردادی به ارزش 27 میلیارد دلار را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: رویترز جزئیاتی از تصمیم قطر برای ورود به بازار عراق از طریق مشارکت با توتال با قراردادی به ارزش 27 میلیارد دلار را اعلام کرد.

به گزارش «بغداد الیوم» به نقل از رویترز، شرکت فرانسوی «توتال انرژی» که قرارداد توسعه بخش انرژی در عراق و ایجاد شبکه های بهره برداری از گاز برای کاهش وابستگی به واردات در این کشور را در اختیار دارد، از طریق خرید 30 درصد از سهام این شرکت در پروژه عراق توسط مقامات قطری، در پروژه های عراق مشارکت خواهد کرد.

این منبع افزود: ورود قطر به بازار انرژی عراق از طریق مشارکت با شرکت توتال انرژی فرانسه حاصل شده که نشان دهنده پیروزی مهمی برای «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و دولت جدید وی خواهد بود. ورود قطر، وابستگی عراق به شرکت‌های خارجی را کاهش می‌دهد و پس از موج مهاجرت شرکت‌ها در سال‌های گذشته پس از خروج اکسون موبیل، شل و بریتیش پترولیوم از این کشور یا کاهش قابل توجه سهام آن‌ها در داخل کشور، آن ها را تشویق به ماندن در عراق می کند.

این طرح که از زمان امضای آن در سال 2021 به تعویق افتاده و در سال گذشته به دلیل عدم اعلام جزئیات کامل آن، موجب اختلافات سیاسی نیز شده، طی بازدیدی که پیش بینی می شود توسط السودانی امروز پنجشنبه به پاریس انجام شود، مجددا آغاز می شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا