سیاسی

مجلس اعلای اسلامی عراق: برکناری رئیس بانک مرکزی گامی جسورانه از سوی السودانی بود

مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که تصمیم برکناری رئیس بانک مرکزی عراق، با توافق نخست وزیر و رهبران این چارچوب اتخاذ شد و گامی جسورانه از سوی السودانی بود.

میدل ایست نیوز: مجلس اعلای اسلامی عراق که بخشی از چارچوب هماهنگی است، اعلام کرد که تصمیم برکناری رئیس بانک مرکزی عراق، با توافق نخست وزیر و رهبران این چارچوب اتخاذ شده است.

به گزارش «بغداد الیوم» «علی الدفاعی» سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: اقدام «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در برکناری رئیس بانک مرکزی از سمت خود، گامی جسورانه است و جدیت وی در یافتن راه حل و دیدگاه او در رسیدگی به مشکلات اقتصادی را نشان می دهد.

وی افزود: السودانی به موضوع اساسی و مهم بانک مرکزی و رئیس آن پرداخت که اولین مسئول سیاست پولی محسوب می‌شود و راهکارها، کنترل بازار و مدیریت مالی در دست اوست.

وی گفت که برکناری رئیس کل بانک مرکزی عراق ضمن توافق با چارچوب هماهنگی بود و هدف از برکناری او، تنظیم مجدد بازار و حرکت به سمت ثبات در بازار مالی داخلی است.

الدفاعی عنوان کرد: تمام نیروهای حاضر در چارچوب هماهنگی معتقدند که السودانی فردی شجاع و ملی گراست و باید در این بحران و تحقق برنامه هایش از او حمایت شود.

پیش از این، نخست وزیر عراق با صدور حکمی «مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی عراق را از سمت خود برکنار کرد و «علی محسن العلاق» را به جای او گماشت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا