سیاسی

گروسی: ایران اکنون مواد کافی برای ساخت چندین بمب هسته‌ای را در اختیار دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که قدرت‌های غربی باید تلاش مضاعفی برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران انجام دهند.

میدل ایست نیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که قدرت‌های غربی باید تلاش مضاعفی برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب» «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه یکی از کمیته‌های جانبی پارلمان اروپا، مدعی شد که ایران اکنون مواد کافی برای ساخت «چندین بمب هسته‌ای» را در اختیار دارد.

گروسی با تأکید بر این‌که ایران تاکنون سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، گفت که تلاش‌های دیپماتیک برای ممانعت از این امر باید تشدید شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که ایران در حال حاضر ۷۰ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده و هزار کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد دارد.

گروسی یک روز پیش از آن نیز مدعی شده بود که از برجام چیزی غیر از یک «پوسته خالی» نمانده است.

وی در یک نشست خبری مشترک با کمیته سیاست خارجی پارلمان اروپا، اعلام کرد که «توافق هسته‌ای ایران اکنون یک پوسته خالی است».

گروسی همچنین گفت که با این‌که هیچ‌کس برجام را «مرده» اعلام نکرده، «اما هیچ تعهدی از آن دنبال نمی‌شود و… همه حد و مرزهایی که در برجام وجود داشته، تاکنون چندین بار نقض شده است».

وی همچنین با اشاره به این‌که در ماه فوریه، به ایران سفر خواهد کرد، گفت: «فکر می کنم ممکن است در این مورد به تهران بروم».

گروسی در ادامه ابراز امیدواری کرد که شاید بعد از این سفر، «پیشرفت‌هایی» در این زمینه حاصل شود.

منبع
انتخاب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا