سیاسی

اردن خواستار جلوگیری از شکل‌گیری چرخه خشونت در سرزمین‌های فلسطینی شد

وزارت امور خارجه اردن ضمن محکومیت حملات به غیر نظامیان در فلسطین و اسرائیل، جلوگیری از شکل‌گیری چرخه خشونت را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه اردن ضمن محکومیت حملات به غیر نظامیان در فلسطین و اسرائیل، جلوگیری از شکل‌گیری چرخه خشونت را خواستار شد.

وزارت امور خارجه اردن بر ضرورت اقدامات فوری و اثرگذار برای توقف «روند پرمخاطره و محکوم تنش که قربانی شدن غیر نظامیان فلسطینی و اسرائیلی را موجب می‌شود و از شکل‌گیری چرخه خشونتی خبر می‌دهد که همه هزینه آنها را خواهند پرداخت» تأکید کرد.

در بیانیه رسمی «سنان المجالی»، سخنگوی وزارت خارجه اردن که امروز (شنبه 28 ژانویه) منتشر شده آمده که اردن حمله به غیر نظامیان در یک کنیسه در قدس شرقی را همان‌گونه محکوم می‌کند که خشونت‌ها علیه غیر نظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را و افزود که اردن همه گونه هدف قرار دادن غیر نظامیان را محکوم و بر  اهمیت حفظ حرمت عبادتگاه‌ها تأکید می‌کند.

المجالی همچنین بر ضرورت اقدام فوری برای جلوگیری از شکل‌گیری چرخه خشونت و نیز تلاش برای بازگشت آرامش و توقف همه اقدامات یکجانبه و تحریک‌برانگیز موجب تشدید تنش می‌شود تأکید کرد.

وی همچنین افزود که باید با همکاری یکدیگر برای بازگشت اعتماد به نتیجه‌بخش بودن فرایند سیاسی با ازسرگیری مذاکراتی جدی و اثرگذار به منظورتحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو کشوری تلاش کرد و از  این راه از سرخوردگی و ناامیدی‌ای مانع شد که افراط‌گرایی را تقویت می‌کند.

پلیس اسرائیل تأکید کرد که عصر جمعه در ساعت هشت و ربع به وقت محلی یک کنیسه یهودی در شهرک غیر قانونی نبی یعقوب هدف تیراندازی مستقیم یک فلسطینی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آماری که وزارت امور خارجه اسرائیل منتشر کرده، در این حمله 7 اسرائیلی کشته  و 10 تن زخمی شدند.

پیش از این ترکیه و امارات و مصر این حمله را محکوم کرده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا