سیاسی

حزب دمکرات کردستان تصمیم دادگاه فدرال عراق را محکوم کرد

حزب دموکرات کردستان عراق، بیانیه ای در مورد تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق صادر کرد و آن را مغایر با مدیریت کشور دانست.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان عراق، بیانیه ای در مورد تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق صادر کرد و آن را مغایر با مدیریت کشور دانست.

به گزارش «بغداد الیوم» حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه پس از پایان نشست احزاب اصلی اقلیم کردستان در سلیمانیه، در بیانیه ای اعلام کرد: حزب دموکرات کردستان از تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر جلوگیری از پرداخت سهم مالی به اقلیم کردستان ابراز تاسف عمیق می کند. ما از تمام نهادهای دولتی از جمله دادگاه خواستار نزدیکی و تفاهم به منظور حمایت از ثبات سیاسی در کشور بوده و هستیم.

این بیانیه می افزاید: دادگاه فدرال باید شرایط سخت سیاسی کشور را در نظر بگیرد و با تصمیمی که شامل حقوق همگان است، از تفاهمات، تعهدات و فضای مثبت میان دولت و اقلیم حمایت کند.

در این بیانیه آمده: دولت جدید با حمایت نیروهای سیاسی و بر اساس تفاهمات و تعهدات بر اساس اصل هماهنگی میان دولت و اقلیم در مورد پرونده ها و تصمیمات مربوط به اقلیم کردستان و اجتناب از هرگونه اقدام تشدید کننده علیه اقلیم و اتخاذ راه حل های قانونی در خصوص بودجه، نفت، اصل 140 و غیره تشکیل شد، اما این تصمیم دادگاه عالی فدرال برخلاف آن تفاهمات و تعهدات بود و نقطه عطف خطرناکی برای روند سیاسی است.

این بیانیه می افزاید: تلاش برای اصلاح مسیر برای همه ضروری است و از تمام احزاب سیاسی می‌خواهیم که مواضع خود را در حمایت از تعهدات مورد توافق در برنامه وزارتخانه، همسو کنند و سیاست “گرسنگی دادن” را که علیه شهروندان ما در اقلیم پیاده می شود رد کنند.

حزب دموکرات کردستان عراق همچنین خواستار تسریع در وضع قانون نفت و گاز، قانون دادگاه عالی فدرال و کابینه، طبق قانون اساسی شد و به شهروندان اقلیم اطمینان داد که از حقوق مشروع آنها دفاع خواهد کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا