سیاسی

دمشق گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را کاملا مردود دانست

وزارت امور خارجه سوریه گزارش کمیته تحقیق سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را که دولت سوریه را به استفاده از گاز کلرین در دوما متهم کرده کاملا غیر قابل قبول دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سوریه گزارش کمیته تحقیق سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را که دولت سوریه را به استفاده از گاز کلرین در دوما متهم کرده است کاملا مردود دانست.

به گزارش «روسیا الیوم»، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این گزارش فاقد هرگونه شواهد علمی و موضوعی است و همه ملاحظات مطرح‌شده از جانب کارشناسان و بازرسان سابق را نادیده گرفته است.

این بیانیه افزوده که این گزارش فریبکارانه برای سوریه غافلگیرکننده نبود و بار دیگر نشان داد که موضع سوریه درباره گزارش‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درست است.

دمشق تأکید کرده که به همراه بسیاری کشورهای دیگر حاضر نیست که کمیته تحقیق نامشروع این سازمان را به رسمیت بشناسد و از همه کشورهای عضو این پیمان خواسته که به مسئولیت خود در حفاظت از استقلال این سازمان عمل کنند.

سازمان منع گسترش سلاح هسته‌ای شب گذشته در گزارشی حکومت سوریه را به استفاده از گاز کلرین در حمله به دوما در سال 2018 متهم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا