سیاسی

گفت و گوهای عمیق برای تقویت روابط عراق و مراکش

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که روابط کشورش با مراکش شاهد دور جدیدی از همکاری های دیپلماتیک خواهد بود.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که روابط کشورش با مراکش شاهد دور جدیدی از همکاری های دیپلماتیک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «احمد صحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز شنبه اعلام کرد: گفت و گوهای عمیقی میان «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و «ناصر بوریطه» همتای مراکشی اش در محل وزارتخانه در بغداد انجام شد.

وی افزود: دو طرف بر اهمیت تشکیل کمیته مشترک عراق و مراکش، تعمیق رایزنی‌های سیاسی و یافتن مکانیسم‌های باز برای پویایی دیپلماسی دو کشور از طریق سازوکار گفت‌وگو تأکید کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عنوان کرد: دو وزیر همچنین تاکید کردند که اقدام مراکش در افتتاح سفارت خود در بغداد، نقطه آغازی برای مشارکتی متناسب با حجم روابط دو کشور باشد.

دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه و حمایت متقابل در سازوکارهای چندجانبه و اینکه این روابط نشان‌دهنده دورنمای سرمایه‌گذاری و توسعه دو کشور خواهد بود، تاکید کردند.

فواد حسین با تایید اینکه روابط با مراکش دور جدیدی از همکاری های دیپلماتیک را شاهد خواهد بود، خاطرنشان کرد: عراق نقشی محوری در منطقه ایفا می کند و توجه ویژه ای به منطقه آفریقا دارد.

وزیر امور خارجه مراکش نیز بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی و غلبه بر مشکلات پیش رو، مطابق با چارچوب های قانونی تاکید کرد.

الصحاف گفت: دیدارها و گفت و گوهای بازرگانان و سرمایه گذاران بغداد و رباط مسیر خود را بین دو کشور برادر طی می کند و این گفت وگوها شامل فعالیت در زمینه گردشگری است. بازار مشترک میان بغداد و رباط مقدمه ای برای همکاری های بیشتر خواهد بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا