اقتصادی

افزایش هزار مگاواتی تولید برق عراق در سال جاری

وزیر برق عراق اعلام کرد که در سال جاری میلادی هزار مگاوات بر تولید برق عراق افزوده خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزیر برق عراق اعلام کرد که در سال جاری میلادی هزار مگاوات بر تولید برق عراق افزوده خواهد شد.

به گزارش «الصباح»، «زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق، در هشتمین کنفرانس بین‌المللی انرژی در عراق که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی بغداد برگزار شد، تأکید کرد که در سال 2023 بیش از هزار مگاوات برق به تولید عراق افزوده خواهد شد.

او گفت که تلاش برای از میان بردن فاصله میان تولید و تقاضای برق و ایجاد ثبات در این عرصه با تقویت نیروگاه‌های گازی ادامه دارد.

وی افزود که طرحی برای نوسازی شبکه برق برای کاهش ضایعات برقی نیز در حال تنظیم است و افزود که وزارت برق عراق به توصیه‌های نهادهای بین‌المللی درباره تغییرات زیست‌محیطی پایبند است.

در این کنفرانس، نماینده شرکت «جنرال الکتریک» بر بیش از 6 دهه همکاری با وزارت برق عراق تأکید کرد و گفت که این شرکت حدود 2.4 میلیارد دلار از صندوق‌های جهانی برای توسعه برق عراق فراهم کرده است.

او گفت که جنرال الکتریک در تقویت منابع انسانی در عراق با برگزاری دوره‌های پیشرفته برای تکنسین‌های برق عراق همکاری کرده و با وزارت برق این کشور برای ترسیم آینده‌ای مناسبت و باثبات برای برق این کشور همکاری می‌کند.

نماینده شرکت زیمنس در عراق نیز تأکید کرد که این شرکت به اهمیت توسعه انرژی در عراق واقف است و برای آموزش نیروی انسانی تلاش بسیاری کرده است.

نماینده زیمنس افزود که پروژه‌های این شرکت در سال جاری هزار مگاوات به تولید برق عراق خواهد افزود.

وی افزود که عراق ثروت‌های بسیاری دارد که می‌تواند از آنها برای توسعه و تبدیل شدن به یک منبع بزرگ صادرات انرژی استفاده کند و زیمنس برای تحقق این هدف با عراق همکاری می‌کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا