اقتصادی

پرواز آزمایشی امارات با استفاده از سوخت پایدار

هواپیمایی امارات اولین پرواز آزمایشی بوئینگ 777 خود را با استفاده از سوخت 100٪ پایدار هوانوردی انجام داد.

میدل ایست نیوز: هواپیمایی امارات در پی آمادگی برای میزبانی از کنفرانس آب و هوای «COP28» در اواخر سال جاری، اولین پرواز آزمایشی بوئینگ 777 خود را با استفاده از سوخت 100٪ پایدار هوانوردی انجام داد.

به گزارش «النهار» این هواپیما در اولین پرواز در نوع خود با سوخت 100 درصد پایدار هوانوردی و بدون حضور مسافر، از فرودگاه بین المللی دبی به پرواز درآمد و بیش از یک ساعت در آسمان ماند.

هواپیمایی امارات در بیانیه ای اعلام کرد که این پرواز قابلیت استفاده از سوخت هوانوردی پایدار به عنوان یک منبع سوخت ایمن و قابل اعتماد را نشان داد و افزود که این بخشی از تعهدات ما به اقدامات محیط زیستی است.

هواپیمایی امارات اعلام کرد که اگر تا سال 2030 ، استفاده از این نوع سوخت را به 50 درصد برسانیم، دستاورد بسیار خوبی خواهد بود؛ اما این به توانایی شرکت ها در تولید و تحویل آن به فرودگاه ها بستگی دارد.

این سازمان همچنین اشاره کرد که تولیدکنندگان باید این سوخت را با قیمت‌های معقول عرضه کنند.

کنفرانس آب و هوای «COP28» در ماه های نوامبر و دسامبر در دبی برگزار می شود.

امارات متحده عربی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان، معتقد است که نفت خام برای اقتصاد جهانی و تامین مالی به منظور تحول انرژی ضروری است.

بخش هوانوردی یکی از بزرگ‌ترین منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای است و شرکت‌های هواپیمایی برای توسعه فناوری‌های جدید و پاک، از جمله فناوری‌هایی که مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، تلاش می‌کنند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا