اقتصادیسیاسی

مذاکرات ایران و عراق برای راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک

وزیر صنایع عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد امکان راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر صنایع عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد امکان راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «خالد بتال النجم»، وزیر صنایع عراق، در دیدار «محمدکاظم آل صادق»، سفیر ایران در بغداد، همکاری‌های دوجانبه و سازوکارهای همکاری در عرصه‌های صنعتی و امکان همکاری در صنایع گوناگون ازجمله تولید تجهیزات سنگین و سیمان و آهن و نیز پروژه‌های شهرک صنعتی مشترک را بررسی کرد.

سرمایه گذاری در بخش معادن و شراکت در اداره توسعه صنعتی برای نوسازی کارخانه‌های خصوصی و نیز راه‌اندازی پروژه‌های کوچک و متوسط صنعتی از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

النجم در این دیدار تأکید کرد که وزارت صنایع عراق برنامه‌هایی برای توسعه صنایع راهبردی و ایجاد شراکت‌های مؤثر با بخش خصوصی به منظور ساخت خطوط تولید پیشرفته برای تأمین تولیدات داخلی توانا در رقابت در بازارهای داخلی و خارجی تنظیم کرده است.

او گفت که دو کشور می‌توانند برای ساخت شهرک صنعتی مشترک نظیر آنچه میان عراق و اردن در حال اجراست همکاری کنند و از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد که در کنفرانس فلزات و پتروشیمی و سیمان که در ماه آوریل آینده در عراق برگزار می‌شود شرکت کنند.

وزیر صنایع عراق همچنین دستور تنظیم برنامه برای برگزاری جلسه مشترک مقامات ایرانی با اداره سرمایه‌گذاری و سازمان شهرک‌های صنعتی وزارت صنایع عراق برای بررسی همکاری‌های بیشتر را صادر کرد.

سفیر ایران در عراق نیز تأکید کرد که کشورش علاقه‌مند و آماده گسترش همکاری با عراق در عرصه‌های صنعتی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا