سیاسی

وزیر دفاع اسرائیل: رزمایش مشترک نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی امریکا و اسرائیل بود

وزیر دفاع اسرائیل در دیدار وزیر امور خارجه امریکا بر اهمیت بازیابی ثبات در فلسطین و نقش مهم «شرکای منطقه‌ای» در این باره تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر دفاع اسرائیل در دیدار وزیر امور خارجه امریکا بر اهمیت بازیابی ثبات در فلسطین و نقش مهم «شرکای منطقه‌ای» در این باره تأکید کرد.

به گزارش «آناتولی»، بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع اسرائیل، «یوآف گالانت» وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، بر اهمیت بازگشت ثبات در منطقه و نقش مهم شرکای منطقه‌ای در این باره تأکید کرد.

گالانت همچنین بلینکن را در جریان چالش‌های امنیتی راهبردی و عملیاتی اسرائیل با تمرکز بر ایران و متحدانش در لبنان و نیز نزاع‌های اخیر و وضعیت آماده‌باش کامل در کرانه باختری قرار داد.

وی گفت که سفر وزیر امور خارجه امریکا در شرایطی حساس انجام شده و دربردارنده «پیامی روشن به دشمنان و شرکای ما در منطقه درباره اتحاد اسرائیل و امریکا در رویارویی با ایران و همه تهدیدکنندگان صلح و ثبات است.»

گالانت افزود: «وقتی می‌گوییم ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند با صدایی متحد سخن می‌گوییم و در قبال اقدامات خصمانه ایران تسامح به خرج نمی‌دهیم».

وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که همکاری نظامی امریکا و اسرائیل «در ماه گذشته و در رزمایش استثنایی مشترک به نقطه عطفی تازه رسید» و  افزود که همکاری‌های دوجانبه برای حفاظت از منافع دوجانبه و امنیت و ثبات در منطقه اهمیت فراوان دارد.

وی افزود که گام بعدی «همکاری با هم در تقویت ساختار منطقه‌ای و توسعه همکاری با شرکای کنونی و احتمالی در برابر چالش‌های مشترک است».

گالانت از بلینکن بابت حمایت وی از «تفوق نظامی ویژه اسرائیل و حق آن در دفاع از خود» قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه در سفری رسمی وارد اسرائیل شد. او قرار است عصر امروز پس از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله سفر منطقه‌ای خود را پایان دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا