اقتصادی

کوهن از توافقی پر سود با یونان خبر داد

وزیر امور خارجه اسرائیل گفت طی دیدار با همتای یونانی خود در صادرات گاز اسرائیل به اروپا از طریق یونان و قبرس به توافق رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه اسرائیل گفت طی دیدار با همتای یونانی خود در صادرات گاز اسرائیل به اروپا از طریق یونان و قبرس به توافق رسیده است.

به گزارش «روسیا الیوم» «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه اسرئیل امروز چهارشنبه در توییتر خود نوشت: دیروز با «نیکوس داندیاس» وزیر امور خارجه یونان، درباره صادرات گاز اسرائیل از طریق یونان و قبرس به اروپا، به توافق رسیدیم.

کوهن افزود: با توجه به بحران جهانی انرژی، جایگاه بین المللی ما تقویت خواهد شد و (این توافقنامه) سود زیادی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

وی روز گذشته نیز اعلام کرد که با همتای یونانی خود درباره تهدید ایران و چشم انداز توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی و همچنین «توافق ابراهیم» گفت وگو کرده است.

قبرس، یونان و اسرائیل سال 2020 در آتن، قرارداد خط لوله «ایست مید» برای تامین گاز اروپا را امضا کردند.

هدف از این قرارداد این بود که سه کشور (قبرس، یونان و اسرائیل) به حلقه مهمی در زنجیره تامین انرژی اروپا تبدیل شوند.

اما «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی سال گذشته گفت که این خط لوله پیشنهادی از اسرائیل به اروپا قابل اجرا نیست؛ چراکه بسیار هزینه‌بر و از نظر اقتصادی غیرممکن است و کمک به کشورهایی که به دنبال جایگزینی برای گاز روسیه هستند زمان زیادی نیاز دارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا