اجتماعی

آمار بالای اعتیاد در جوانان عراقی دارای تحصیلات پایین

یک مقام وزارت بهداشت عراق با ارائه آماری خبر داد که نسبت اعتیاد به مواد مخدر در جوانانی که تحصیلات کمتری دارند بسیار بالاست.

میدل ایست نیوز: یک مقام وزارت بهداشت عراق با ارائه آماری خبر داد که نسبت اعتیاد به مواد مخدر در جوانانی که تحصیلات کمتری دارند بسیار بالاست.

«عماد عبدالرزاق»، مشاور وزیر بهداشت عراق در امور بهداشت روانی، در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که یکی از اولویت‌های این وزارتخانه آمادگی برای افزایش شدید و روزافزون ابتلای جوانان به مواد مخدر است.

وی گفت که نسبت اعتیاد به مواد مخدر در زنان عراقی 7 درصد است.

عبدالرزاق افزود که در میان جوانان 25-15 ساله معتاد به مواد مخدر، 60 درصد تحصیلات ابتدایی و 7 درصد دانشجوی دانشگاهی و مابقی دارای تحصیلات متوسطه هستند.

او گفت که وزارت بهداشت علاوه بر تلاش تبلیغاتی علیه مصرف مواد مخدر، برای راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد در بیمارستان‌های کشور تلاش می‌کند و افزود که در استان‌های بصره، دیالی، ذی‌قار، بابل، کوت، کربلا، نینوا، کرکوک، مثنی و بغداد مراکزی با ظرفیت‌های گوناگون به این منظور راه‌اندازی شده است.

مشاور وزیر بهداشت عراق افزود که تا چند هفته آینده نیز یک مرکز 110 تختخوابی ترک اعتیاد که از پیشرفته‌ترین مراکز از این نوع در عراق خواهد بود در بغداد راه‌اندازی می‌شود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا