سیاسی

ایران از محورهای اصلی مذاکرات نتانیاهو با مکرون در پاریس

نخست‌وزیر اسرائیل در سفری رسمی و سه روزه به پاریس، افزایش تنش در سرزمین‌های فلسطینی و برنامه هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر اسرائیل در سفری رسمی و سه روزه به پاریس، افزایش تنش در سرزمین‌های فلسطینی و برنامه هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش «فرانس پرس» سفارت اسرائیل در پاریس اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» امروز (پنج‌شنبه 2 فوریه) وارد فرانسه خواهد شد و در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، تلاش‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران و راه‌های تقویت و افزایش توافقات اسرائیل با کشورهای عربی را بررسی خواهد کرد.

کاخ الیزه نیز اعلام کرد که مکرون در دیدار با نتانیاهو بر هم‌بستگی فرانسه با اسرائیل در برابر تروریسم و نیز بر ضرورت اجتناب همه طرف‌ها از اقداماتی که تقویت چرخه خشونت در منطقه را موجب می‌شود تأکید خواهد کرد و پیشنهاد کمک به ازسرگیری مذاکرات فسلطین و اسرائیل را خواهد داد.

اسرائیل می‌کوشد که از اتهامات مربوط به کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین، برای بسیج کشورهای غربی علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور بیشترین بهره‌برداری را کند.

همزمان یک مقام فرانسوی تأکید کرد که پاریس معتقد است که باید سیاستی «بسیار قاطع» در قبال برنامه هسته‌ای ایران و نیز دخالت این کشور در جنگ اوکراین اتخاذ شود.

از سوی دیگر، قرار است نتانیاهو با گروه بزرگی از فعالان اقتصادی فرانسوی و نیز یهودیان فرانسوی دیدار کند.

او روز شنبه پاریس را ترک خواهد کرد.

 

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا