خبر اولسیاسی

نماینده سازمان ملل: دولت عراق اقدامات چشمگیری در مبارزه با فساد انجام داده است

نماینده سازمان ملل در امور عراق اقدامات دولت این کشور در مبارزه با فساد را چشمگیر و شایسته تحسین دانست.

میدل ایست نیوز: نماینده سازمان ملل در امور عراق اقدامات دولت این کشور در مبارزه با فساد را چشمگیر و شایسته تحسین دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «جنین هنیس پلاسخرت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، در گزارش خود به نشست دوره‌ای شورای امنیت درباره وضعیت عراق گفت که هر دولتی برای تحقق مطالبات مردمی نیازمند حمایت است و افزود که دولت «محمد شیاع السودانی» گام‌های متعددی در مبارزه با فساد برداشته است.

وی گفت که فعالیت دولت در مبارزه با فساد کاملا چشمگیر است و افزود که دولت عراق می‌کوشد بسیاری از اموال خارج‌شده از کشور را پس بگیرد.

نماینده سازمان ملل تأکید کرد که فساد در عراق به یک سیستم متکامل تبدیل شده و وابسته به یک فرد نیست و افزود که تلاش‌های دولت در این عرصه شایسته تحسین است.

پلاسخرت افزود که تغییر واقعی در عراق به اصلاحات اقتصادی و سیاسی نیازمند است و ابراز امیدواری کرد که دولت عراق هرچه سریع‌تر بودجه 2023 خود را ارائه کند و به موضوع متنوع کردن منابع درآمد و تقویت بخش خصوصی اولویت دهد.

وی افزود که دولت عراق اعلام کرده که به حل اختلافات با اربیل پایبند است و تأکید کرد که مذاکرات بغداد و اربیل برای رسیدن به توافق پایدار ادامه دارد.

نماینده سازمان ملل عملیات بمباران مناطق عراق را موجب افزایش تنش دانست و گفت که عراق از آلوده‌ترین کشورهای جهان به مواد منفجره است.

وی تأکید کرد که دولت عراق سیاست تعادل و درهای باز را در روابط خارجی خود پیش گرفته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا