سیاسی

امریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد اسامی 8 نفر از مدیران ارشد یک شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه داری امریکا شامگاه جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و در ارتباط با برنامه پهپادی اعمال کرد.

به گزارش فارس، در بیانیه وزارت خزانه داری امریکا آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری امریکا، هشت مقام شرکت «پرآور پارس» را که پیشتر نیز این شرکت در لیست تحریم‌های امریکا و اتحادیه اروپه به دلیل تولید پهپادهای شاهد قرار داشته، تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد اسامی 8 نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری امریکا گفته این شرکت پیش از این از سوی اتحادیه اروپا و امریکا به دلیل ساخت پهپادهای شاهد تحت تحریم قرار گرفته است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری امریکا همچنین دو شناوز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های مکران و ناوچه دنا را به عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع بوده،‌ شناسایی کرده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «نهادهای ایرانی همچنان به تولید پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران می‌پردازند. به طور گسترده‌تر، ایران در حال تامین پهپاد برای عملیات تهاجمی روسیه در هدف قرار داد زیرساخت‌های حیاین اوکراین است».

این مقام امریکا در ادامه اظهاراتش گفت: «امریکا همچنان به هدف قرار دادن تمام عناصر برنامه پهپادی ایران ادامه خواهد داد».

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا