سیاسی

سفر لیندرکینگ به کشورهای عربی منطقه برای پیشبرد روند صلح جامع در یمن

فرستاده امریکا به یمن روز شنبه سفر خود به کشورهای عربی منطقه را برای پیشبرد روند صلح جامع و پایان دادن به جنگی که نزدیک به 8 سال است در یمن ادامه دارد، آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: فرستاده امریکا به یمن روز شنبه سفر خود به کشورهای عربی منطقه را برای پیشبرد روند صلح جامع و پایان دادن به جنگی که نزدیک به 8 سال است در یمن ادامه دارد، آغاز کرد.

به گزارش «آناتولی» وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «تیم لیندرکینگ» فرستاده امریکا به یمن روز شنبه سفر خود به عربستان، عمان و امارات را برای پیشبرد روند صلح جامع و پایان دادن به جنگی که نزدیک به 8 سال است در یمن ادامه دارد، آغاز کرد.

در این بیانیه آمده: فرستاده ویژه امریکا به تلاش های هماهنگ دیپلماتیک این کشور با سازمان ملل متحد و شرکای منطقه ای و بین المللی برای پیشبرد روند صلح جامع در یمن ادامه خواهد داد.

این بیانیه می افزاید: لیندرکینگ از طرفین خواهد خواست که تعامل خود را با سازمان ملل برای آغاز روند سیاسی یمنی-یمنی افزایش دهند تا این جنگ به طور دائم پایان پذیرد.

وی همچنین اعطا کنندگان کمک های مالی را تشویق می کند تا برای تأمین کمک های نجات بخش مردم یمن به عنوان بخشی از برنامه بشردوستانه سازمان ملل در سال 2023 اقدام کنند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد و طرف های بین المللی و منطقه ای در حال تلاش برای تمدید آتش بس در یمن هستند که به مدت 6 ماه به طول انجامید و در 2 اکتبر پایان یافت و دولت یمن و انصارالله در حال متهم کردن یکدیگر در مورد مسئولیت عدم تمدید آن هستند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا