خبر اولسیاسی

سفر هیئت امنیتی عراقی به ایتالیا به دعوت ناتو

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در راس هیئتی امنیتی و به دعوت رسمی ناتو به ایتالیا رفت.

میدل ایست نیوز: قیس المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق امروز شنبه در راس هیئتی امنیتی و در پاسخ به دعوت رسمی از سوی ناتو به ایتالیا رفت.

به گزارش بغداد الیوم، صالح العامری، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق و سعد نعیم، رئیس سازمان برنامه ریزی در این سفر، المحمداوی را همراهی می کنند.

این هیئت در ایتالیا با فرمانده ستاد عملیات مشترک ایتالیا، معاون رئیس ستاد کل ارتش ایتالیا و فرمانده پلیس فدرال ایتالیا دیدار و درباره چارچوب های همکاری و تبادل اطلاعات و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق علاوه بر بازنگری همکاری مشترک بین نیروهای عراقی و ایتالیایی و ناتو رایزنی کرد.

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق گزارش مفصلی از مهم ترین ماموریت ها و وظایف ستاد عملیات مشترک عراق در جنگ علیه داعش ارائه کرد و به توضیح رویکردهای آتی نیروهای امنیتی و چالش هایی که باید از آن عبور کرد، پرداخت.

هیئت عراقی از تجربه سرشار و متمایز پلیس فدرال ایتالیا در ماموریت های امنیت داخلی و مبارزه با جرائم سازمان یافته مطلع شد.

العامری گزارشی از فعالیت و وظایف فرماندهی پلیس فدرال عراق و نقش آن در مبارزه با تروریسم و جرم و جنایت ارائه کرد.

در حاشیه این نشست، هیئت عراقی از فعالیت و ساختار امنیت سایبری ایتالیا و اهمیت استفاده از آن برای تکمیل توانمندسازی نهادهای امنیتی و غیرنظامی در این حوزه حیاتی مطلع شد.

این هیئت از مقر فرماندهی ستاد عملیات مدیریت، نظارت فضایی و ارتباطات علاوه بر یکیی از پایگاه های نظامی نیروی هوایی ارتش ایتالیا بازدید کرد.

هیئت مذکور به سفارت عراق در رم و واتیکان نیز رفت و با سفرا دیدار و درباره مسائل دارای اهمیت مشترک در حوزه امنیتی و افق ها و زمینه های همکاری با ایتالیا رایزنی کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا