سیاسی

سازمان ملل: یمن شاهد بزرگترین عملیات مین گذاری از پایان جنگ جهانی دوم است

سازمان ملل متحد از افزایش 160 درصدی تعداد قربانیان انفجار مین های زمینی و بقایای مواد منفجره جنگ در یمن در سال 2022 خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد از افزایش 160 درصدی تعداد قربانیان انفجار مین های زمینی و بقایای مواد منفجره جنگ در یمن در سال 2022 خبر داد.

به گزارش «المیادین» سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه اعلام کرد 289 نفر از غیرنظامیان در سال 2022 بر اثر انفجار مین و بقایای جنگی در استان الحدیده در غرب یمن آسیب دیده اند.

هیئت سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق الحدیده در بیانیه‌ای تأکید کرد که تعداد قربانیان انفجار مین‌ها و مواد منفجره باقی‌مانده از جنگ در این استان در سال 2022 نسبت به سال 2021 که 111 نفر مجروح شدند، 160 درصد افزایش یافته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد 112 کودک و 15 زن در میان آسیب دیدگان این حوادث وجود دارند.

گزارش های سازمان های داخلی و بین المللی اشاره می کند که یمن بزرگترین عملیات مین گذاری زمینی از پایان جنگ جهانی دوم را شاهد است.

چند روز پیش «انیس الاصبحی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در دولت صنعا اعلام کرد که تعداد قربانیان بمباران مناطق مرزی غرب صعده توسط ائتلاف ائتلاف عربی به رهبری عربستان، از آغاز آتش بس در آوریل 2022 تا به امروز به 3404 شهید و مجروح رسیده است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا