سیاسی

رشید برای شرکت در کنفرانس آب در نیویورک دعوت شد

رئیس جمهوری عراق دعوتی رسمی برای حضور در کنفرانس آب به منظور توسعه پایدار در نیویورک دریافت کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق دعوتی رسمی برای حضور در کنفرانس آب به منظور توسعه پایدار در نیویورک دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «عیداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ بغداد با « آئوکی لوتسما» نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در عراق (UNDP) دیدار کرد.

لوتسما در این دیدار دعوت رسمی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، برای شرکت در کنفرانس آب به منظور توسعه پایدار که در نیویورک برگزار خواهد شد را به رئیس جمهوری عراق تقدیم کرد.

دو طرف در این دیدار، روابط همکاری میان عراق و سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند و به برخی از موضوعات از جمله شراکت نتیجه بخش موجود و راه‌های تقویت آن پرداختند.

همچنین رئیس جمهوری عراق بر اهمیت همکاری ها در حوزه مدیریت آب و آب‌های فرامرزی، توسعه و ارتقای کشاورزی و کاهش آلودگی آب و نیز اهمیت توسعه ظرفیت‌های مدیریت آب در کشور تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل نیز بر آمادگی این نهاد برای همکاری با دولت و سازمان های مربوطه برای ارتقای توانمندی های آنها در مقابله با فشارهای روزافزون معیشتی این بخش تاکید کرد و تشکر و قدردانی خود را از حمایت رئیس جمهوری عراق از UNDP و کادرهای آن که تداوم همکاری سازنده در زمینه های مختلف برنامه توسعه سازمان ملل متحد را تضمین می کند و به نفع عراق و مردم آن است، ابراز کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا