اجتماعیسیاسی

مشارکت 23 کشور اروپایی در نجات زلزله زدگان ترکیه

کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا اعلام کرد که تعداد کشورهای اروپایی که تیم های امدادی به ترکیه اعزام کردند به ۲۳ کشور افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا اعلام کرد که تعداد کشورهای اروپایی که تیم های امدادی به ترکیه اعزام کردند به ۲۳ کشور افزایش یافته است.

به گزارش «آناتولی» « یانیز لیناریچ» کمیسر اداره بحران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که آمار کمک ها به سرعت در حال تغییر است و این نشان دهنده همبستگی با ترکیه است.

وی افزود: تا صبح روز چهارشنبه 23 کشور اروپایی اقداماتی را برای اعزام 36 تیم جست‌وجو و نجات و تیم پزشکی به ترکیه در چارچوب مکانیسم حمایت مدنی اتحادیه اروپا انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: این تیم ها متشکل از هزار و 500 پرسنل و 100 سگ امدادگر، علاوه بر اعزام تیم های حمایت مدنی با هماهنگی ریاست مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) است.

سحرگاه روز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد زلزله دیگری با قدرت 7.6 ریشتر و صدها پس لرزه رخ داد که تلفات جانی و مالی زیادی در هر دو کشور بر جای گذاشت.

اردوغان روز سه شنبه در 10 استان ترکیه که از زلزله قهرمان مرعش آسیب دیده‌اند، وضعیت فوق‌العاده ۳ ماهه اعلام کرد.

این ده ایالت عبارتند از: آدانا، ادی یمان، دیاربکر، غازی عینتاب، هطای، قهرمان مرعش، کیلیس، ملاطیه، عثمانیه و شانلی اورفه.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا