اقتصادی

عراق تشکیل بلوک های اقتصادی در منطقه را پیشنهاد داد

اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق پیشنهاد تشکیل بلوک های اقتصادی در منطقه را داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق پیشنهاد تشکیل بلوک های اقتصادی در منطقه را داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «عبدالرزاق الزهیری» رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق گفت: ماهیت تجارت بین کشورهای مجاور که به آن تجارت درونی می گویند بسیار ضروری است. اردن یک شریک استراتژیک برای عراق است، همانطور که در مورد کشورهای دیگر مانند سوریه و عربستان نیز همین وضعیت وجود دارد.

وی بر اهمیت بلوک های اقتصادی در حال شکل گیری در منطقه به ویژه در زمان شرایط بسیار سخت و نوسانات شدید بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: کشورهایی هستند که برای نزدیک نگه داشتن تراز تجاری به یکدیگر تلاش کردند.

وی افزود: تجربه امروز گروه بین المللی «بریکس» به دنیا مزیت و قدرت اقتصادی دیگری به جز ارزهای دلار و یورو داده و آن مزیت این است که این کشورها با ارزهای خود معامله می کنند.

وی گفت: اگر عراق به عنوان یک بلوک اقتصادی با کشورهایی مانند اردن، عربستان، مصر، ایران و ترکیه همکاری کند، این یک گروه اقتصادی بزرگ خواهد بود زیرا ما انرژی، آب و منابع داریم.

الزهیری گفت که ما تمایل به مشارکت استراتژیک با این کشورها را داریم و تاکید کرد: نرخ دلار کاهش یافته و قوانین اقتصادی، گمرکی و مالیاتی مهمی وجود دارد که به سرمایه گذاران عرب و خارجی قدرت ورود به بازار عراق را داده و این برای به دست آوردن بازار کشورهای همسایه و نیز ورود ارز به داخل کشور مهم است.

وی خاطرنشان کرد: عراق از طریق وجود معافیت های بزرگ برای تمام تجار و سرمایه گذاران، امکان برقراری روابط قوی و ایجاد اقتصاد رقابتی را دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا