اجتماعیسیاسی

پل هوایی امارات برای انتقال کمک های فوری به ترکیه و سوریه

هواپیمایی امارات یک پل هوایی را برای انتقال کمک های فوری و اقلام پزشکی برای حمایت از عملیات امداد و نجات در ترکیه و سوریه ایجاد کرد.

میدل ایست نیوز: هواپیمایی امارات یک پل هوایی را برای انتقال کمک های فوری و اقلام پزشکی برای حمایت از عملیات امداد و نجات در ترکیه و سوریه ایجاد کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شرکت هواپیمایی امارات امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که این پل هوایی با هماهنگی شهر بین المللی بشردوستانه دبی «IHC» ایجاد شده است.

این شرکت افزود: دو پرواز امارات ای کی 121 و ای کی 117 قرار است امروز با اولین محموله های امدادی شامل پتوهای حرارتی و چادرهای خانوادگی انجام شوند. این محموله متعلق به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) است.

هواپیمایی امارات خاطرنشان کرد که محموله دیگری از کیت های پزشکی و اقلام سرپناهی ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) و برنامه جهانی غذا (WFP) با هماهنگی شهر بین المللی خدمات بشردوستانه در دبی وجود دارد.

این شرکت توضیح داد که «Emirates Sky Cargo» قصد دارد ظرف دو هفته آینده از طریق پروازهای روزانه خود به استانبول، حدود 100 تن اقلام امدادی بشردوستانه را به ظرفیت حمل و نقل خود اختصاص دهد.

پس از زلزله اخیر در ترکیه و سوریه، امارات از کمک 100 میلیون دلاری برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده در ترکیه و سوریه به مناطق آسیب دیده خبر داد.

این مبلغ شامل 50 میلیون دلار کمک به مردم زلزله زده سوریه و 50 میلیون دلار به مردم ترکیه است.

وزارت دفاع امارات نیز از آغاز عملیات «الفارس الشهم ۲» برای حمایت از ترکیه و سوریه در مقابله با اثرات زلزله ویرانگر خبر داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا