اجتماعی

افتتاح پل «یا حسین» در جاده نجف به کربلا

استاندار نجف گفت پل «یا حسین» که امروز افتتاح شد و در مسیر جاده نجف به کربلا قرار دارد، بخشی از پروژه کاهش ازدحام در مراسم زیارتی است.

میدل ایست نیوز: استاندار نجف گفت پل «یا حسین» که امروز افتتاح شد و در مسیر جاده نجف به کربلا قرار دارد، بخشی از پروژه کاهش ازدحام در مراسم زیارتی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «ماجد الوائلی» استاندار نجف اشرف گفت: کار روی این پروژه پس از ارائه ایده در استانداری در سال 2015 آغاز شد و سرمایه گذاری آن از طریق کمک های دولتی و غیر دولتی داخلی و بین المللی انجام شد که حدود یک میلیارد دینار بود و میزان پیشرفت آن در سال 2022 حدود 17 درصد بود.

وی افزود: مدیریت جدید استانداری متوجه شد که این پروژه به دلیل عدم تخصیص مالی برای تکمیل آن متوقف شده است.

استاندار نجف ادامه داد: مدیریت جدید استانداری نجف اشرف برای تامین مالی این پروژه به هیات وزیران، دبیرخانه این هیئت، وزارتخانه های نفت و دارایی و شورای وزارتی اقتصاد مراجعه کرد و تصویب شد که تخصیصات مالی برای این پروژه از خزانه مرکزی و نیز از خارج از تخصیصات مالی برای استانداری تامین شود.

استاندار نجف گفت که کار روی این پروژه در نیمه دوم سال 2022 مجددا آغاز شد و تکمیل این طرح کمتر از شش ماه طول کشید.

وی افزود: طراحی سازه و معماری این پروژه مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و در ایام پیاده روی اربعین نیز توقف در کار صورت گرفت. سرانجام این پروژه امروز تکمیل شد و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار نجف گفت: این پل به دلیل قرار گرفتن در محور شمالی جاده نجف به کربلا و نیز در گره ترافیکی که در ایام اربعین تشدید می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: این پروژه فاز اول از پروژه متشکل از چند پل برای رسیدگی به مشکل ترافیک جاده نجف به کربلا و کاهش ازدحام در هنگام مراسمات زیارتی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا