اقتصادی

توافق عراق و امریکا درباره تسهیل تأمین مالی واردات شرکت‌های خصوصی عراقی از چین

رئیس بانک مرکزی عراق از توافق با بانک «جی پی مورگان» امریکا برای تسهیل پرداخت‌های نظام بانکی عراق به چین جهت تأمین مالی واردات بخش خصوصی خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس بانک مرکزی عراق از توافق با بانک «جی پی مورگان» امریکا برای تسهیل پرداخت‌های نظام بانکی عراق به چین برای تأمین مالی واردات بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بانک مرکزی عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که رئیس این بانک در حاشیه سفر به ایالات متحده با «دنیل زلیکو»، رئیس هیئت مدیره مؤسسه «جی پی مورگان» دیدار کرد.

در این دیدار درباره اقدام بانک جی پی مورگان برای تسهیل پرداخت‌های نظام بانکی عراق به چین جهت تأمین مالی مستقیم واردات بخش خصوصی عراق توافق شد.

همچنین طرفین مسائل مربوط به مدیریت ذخایر ارزی عراق و نیز مدیریت نقدینگی و حمایت‌های فنی این بانک از بانک مرکزی و بانک‌های عراق را بررسی کردند.

«علی العلاق»، رئیس بانک مرکزی عراق در این دیدار بر پایبندی این بانک به اجرای استانداردهای بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم و نیز تقویت روابط بانک مرکزی عراق با بانک‌های مرکزی دیگر کشورهای جهان تأکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا