اقتصادیسیاسی

فؤاد حسین در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا: در پی خودکفایی در تأمین گاز و برق هستیم

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا خواستار افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های امریکایی در بخش‌های انرژی، کشاورزی و گردشگری در عراق شد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عراق در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های امریکایی در بخش‌های انرژی، کشاورزی و گردشگری در عراق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه وی با اعضای اتاق بازرگانی امریکا و نمایندگان شرکت‌های بزرگ امریکایی دیدار کردند.

«استیو لوتس»، رئیس اتاق بازرگانی امریکا، در این دیدار بر اهمیت عراق و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این کشور و بر استفاده شرکت‌های امریکایی از این فرصت‌ها تأکید کرد.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، نیز تأکید کرد که عراق از حضور شرکت‌های خارجی استقبال می‌کند و آماده ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی است و بر اهمیت همکاری در بخش اقتصادی با امریکا تمرکز می‌کند.

وی افزود که امریکا در بخش مبارزه با تروریسم و نابودی داعش به عراق کمک و از این کشور حمایت کرد و امروز نیز امیدواریم که وارد مرحله همکاری اقتصادی و سازندگی و توسعه روابط اقتصادی شویم و تأکید کرد که هدف از سفر هیئت عراقی به امریکا تقویت شراکت اقتصادی دوجانبه است.

معاون نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که اقتصاد و ارائه خدمات و توسعه بخش خصوصی و افزایش درآمد سرانه ملی از اولویت‌های اصلی دولت عراق است و افزود که دولت با توجه به خطر وابستگی شبه‌مطلق درآمدهایش به نفت در پی متنوع کردن منابع اقتصاد خود و خودکفایی در بخش‌های گوناگون از طریق سرمایه‌گذاری است.

او در این جلسه ضمن اشاره به پروژه‌های عراق در اتصال به شبکه‌های برق اردن و عربستان گفت که عراق در این عرصه توجه ویژه به مسئله گاز و استخراج آن و خودکفایی در بخش انرژی به خصوص گاز و برق دارد.

فؤاد حسین همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری عراق تأکید کرد و گفت که عراق از فرصت‌های بزرگی در این بخش‌ها برخوردار است.

وی همکاری در عرصه بازرگانی و توسعه شبکه بانکی عراق را نیز از مهم‌ترین عرصه‌های همکاری دوجانبه دانست و گفت که دولت عراق آماده ارائه تسهیلات لازم برای جذب شرکت‌ها جهت سرمایه‌گذاری در عراق است و در این راستا سازوکارهای حقوقی و اداری شفافی را اجرا می‌کند.

وزیر خارجه عراق همچنین توضیحاتی درباره اقدامات دولت در مبارزه با فساد و تصویب قانون نفت و گاز و اصلاح نظام بانکی و پولی عراق ارائه کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا