اجتماعی

دستور السودانی برای مرمت خانه «بدر شاکر السیاب» شاعر نوآور عراقی

نخست وزیر عراق دستور نوسازی و مرمت خانه «بدر شاکر السیاب» شاعر نوآور عراقی به عنوان یکی از مفاخر و نمادهای فرهنگی عراق را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق دستور نوسازی و مرمت خانه «بدر شاکر السیاب» شاعر نوآور عراقی به عنوان یکی از مفاخر و نمادهای فرهنگی عراق را صادر کرد.

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، امروز (شنبه 11 فوریه) با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که با توجه به جایگاه بالای شاعر عراقی «بدر شاکر السیاب» در عراق و جهان عرب به عنوان پیشگام تجدد ادبی در شعر معاصر عربی، دستور بازسازی و مرمت خانه وی را که اخیرا آسیب دیده، داده است.

این بیانیه افزوده که بدر شاکر السیاب از نمادهای مهم عراقی و از مفاخر این کشور است و دولت خود را به حفاظت از میراث او از جمله خانه‌اش در بصره که بسیاری از داخل و خارج عراق به دیدن آن می روند موظف می‌داند.

خانه بدر شاکر السیاب در روستای جیکور شهرستان ابوالخصیب در استان بصره واقع شده و السیاب بسیاری از مهم‌ترین شعرهای خود از جمله «سرود باران» را در این خانه سروده است.

بدر شاکر السیاب (1926-1964) از پیشگامان اصلی شعر نو در جهان عرب است. او در روزهای خیز ملی شدن نفت در ایران حضور داشت و حوادث کودتای 28 مرداد علیه دولت محمد مصدق را در گزارشی روایت کرده است.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا