سیاسی

اسد در دیدار گبریسوس: سوریه به همکاری با سازمان جهانی بهداشت چشم دوخته است

رئیس جمهوری سوریه در دیدار مدیر سازمان جهانی بهداشت گفت که کشورش به همکاری موثر با این سازمان چشم دوخته است.

میدل ایست نیوز: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز میزبان تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر سازمان جهانی بهداشت و هیئت همراهش بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، اسد در این دیدار بر اهمیت سفر هیئت سازمان جهانی بهداشت به سوریه در این شرایط برای اطلاع از نیازهای پزشکی و بشردوستانه ای آسیب دیدگان زلزله تاکید و از تلاش های سازمان جهانی بهداشت در این زمینه برای حمایت از بخش بهداشت در سوریه تقدیر کرد.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد که سوریه به همکاری تاثیرگذار با سازمان جهانی بهداشت بر اساس یک طرح جامع برای ارزیابی واقعیت بخش بهداشت در سوریه و رفع کمبود منابع و تجهیزات و داروها برای پاسخگویی به نیازهای شرایط اضطراری و امدادی مانند زلزله یا بیماری های همه گیر و برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی مردم سوریه چشم دوخته است.

مدیر سازمان جهانی بهداشت سفرش به شهر حلب را فرصتی برای مشخص کردن نیازهای پزشکی و بشردوستانه مجروحان زلزله عنوان و اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت محموله ای از مواد امدادی پزشکی ارسال کرد و در روزهای آینده نیز یک محموله دیگر را ارسال می کند.

اعضای هیئت همراه گبریسوس نیز تاکید کردند که سازمان جهانی بهداشت برای همکاری با سوریه برای مقابله با پیامدهای جنگ و زلزله و ارائه کمک های مورد نیاز آمده است.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا