اجتماعیسیاسی

اتحادیه اروپا: تحریم های سوریه شامل کمک های بشردوستانه نمی شود

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بحران گفت که تحریم های وضع شده علیه سوریه توسط بلوک اروپا شامل کمک های بشر دوستانه نمی شود.

میدل ایست نیوز: کمیسر اتحادیه اروپا در امور بحران گفت که تحریم های وضع شده علیه سوریه توسط بلوک اروپا شامل کمک های بشر دوستانه نمی شود.

به گزارش «آناتولی» «یانیز لینارچیچ» کمیسر اتحادیه اروپا در امور بحران در نشست مطبوعاتی در غازی عیناتب ترکیه گفت که تحریم‌ها علیه سوریه با دقت در نظر گرفته شده و افراد و نهادهایی را که مسئول سرکوب مردم سوریه هستند هدف قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد که این تحریم ها بر دریافت کمک‌های بشردوستانه تأثیری نمی‌گذارد؛ به این معنی که کمک‌ها مستقیماً برای نیازمندان ارسال می‌شود.

وی افزود: ما درخواست هایی را از جانب مقامات سوری دریافت کردیم و اعضای اتحادیه اروپا را به ارائه کمک هایی از قبیل اقلام پزشکی تشویق کردیم.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بحران گفت که آنچه برای اتحادیه اروپا اهمیت دارد، اطمینا از رسیدن این کمک ها به نیازمندان است.

وی گفت که اتحادیه اروپا این کمک ها را با هماهنگی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد هماهنگ می کند.

وی افزود: در گام اول مبلغ 3 و نیم میلیون یورو برای زلزله زدگان سوریه اختصاص داده ایم و مطمئنا کمک های بیشتری در راه است.

لینارچیچ در خصوص وضعیت معابر مرزی میان سوریه و ترکیه گفت که گذرگاه مرزی باب الهوی به علت آسیب های ناشی از زلزله در مسیر آن، بعضی از اوقات بسته بود اما پس از رسیدگی توسط مسئولان ترکیه اکنون باز است.

وی ادامه داد: زمانی که تمام گذرگاه های مرزی بازگشایی شود، ارسال کمک های بشردوستانه بسیار آسان تر خواهد شد.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بحران گفت: ما و مقامات ترکیه هر آنچه در توان داریم انجام می دهیم اما فاجعه ای با این ابعاد، چالشی بزرگ محسوب می شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا