اجتماعیسیاسی

تصمیم عراق برای بازسازی 15 بیمارستان بزرگ در بغداد

وزارت برنامه ریزی عراق تعداد بیمارستان های خارج از رده را اعلام کرد و ضمن تاکید بر از سرگیری کار برخی از آنها پس از رفع موانع، از وجود رویکرد دولت برای بازسازی 15 بیمارستان بزرگ بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق تعداد بیمارستان های از رده خارج را اعلام کرد و ضمن تاکید بر از سرگیری کار برخی از آنها پس از رفع موانع، از وجود رویکرد دولت برای بازسازی 15 بیمارستان بزرگ بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «عبدالزهره الهنداوی» سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق گفت: پرونده بیمارستان های از رده خارج شده بر اساس دستور 45 هئیت دولت توسط کمیته ای به ریاست «محمد علی تمیم» معاون نخست وزیر و وزیر برنامه ریزی در حال رسیدگی است.

وی افزود: این کمیته جلسات زیادی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد تا راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که باعث توقف در فعالیت این بیمارستان‌ها شده بود، ارائه کند.

وی تصریح کرد که کمیته تخصصی رسیدگی به بیمارستان های از رده خارج به عنوان تکمیل کننده کار کمیته قبلی به ریاست وزیر سابق برنامه ریزی به کار خود ادامه داد. 52 بیمارستان از رده خارج در سراسر عراق به دلایل بسیار زیاد وجود دارد.

وی ادامه داد: این کمیته به رسیدگی به عمده مشکلات این بیمارستان ها موفق شد و کار در برخی از آنها در دوره گذشته از سر گرفته شد. نشست اخیر میان وزارتخانه های برنامه ریزی و بهداشت با حضور دو وزیر و استاندار بغداد از اهمیت بالایی برخوردار بود و در آن پرونده بیمارستان های بغداد که با مشکلات فراوانی مواجه بودند مطرح شد.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق همچنین گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد 15 بیمارستان بزرگ در پایتخت بغداد، حد فاصل الکرخ تا الرصافه، بازسازی شوند.

وی تصریح کرد وزارت برنامه ریزی تلاش خواهد کرد تا تخصیص مالی مناسبی برای روند بازسازی را طبق مراحل انجام دهد، مشروط بر اینکه کار این بیمارستان ها از ارائه خدمات به شهروندان متوقف نشود.

وی در پایان اشاره کرد که برنامه دولت بر لزوم ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مردم در تمام زمینه ها که مهمترین آن بخش سلامت است، تاکید دارد و به همین منظور وزارت برنامه ریزی و سایر کمیته ها به بهبود بخش سلامت عراق توجه جدی دارند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا