خبر اولسیاسی

رشید در دیدار با رئیس سازمان پاکدستی: مبارزه با فساد به حمایت همه به‌ویژه رسانه‌ها نیاز دارد

رئیس جمهوری عراق در دیدار با رئیس سازمان پاکدستی، حمایت خود از تلاش های این سازمان را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق در دیدار با رئیس سازمان پاکدستی، حمایت خود از تلاش های این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق دفترریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «عبدللطیف جمال رشید» روز یکشنبه در کاخ بغداد با «حیدر حنون» رئیس سازمان پاکدستی عراق دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون توسعه کار این سازمان به گونه ای که مطابق قانون باشد بحث و تبادل نظر شد.

رئیس جمهوری عراق به نقش مهم سازمان پاکدستی در کشف فساد و مبارزه با آن اشاره کرد و بر اهمیت فرهنگ سازی جدی برای هشدار نسبت به خطرات فساد و تأثیر آن بر اقتصاد کشور و زندگی جامعه تاکید کرد و گفت این همان چیزی است که به حمایت همه به ویژه رسانه ها نیاز دارد و همچنین نیازمند تفکر جدی برای فرهنگ سازی در مبارزه با فساد در همه اشکال آن است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت همکاری مشترک و تبادل تجربیات میان سازمان پاکدستی و سایر نهادهای دولتی مربوطه به منظور دستیابی به شفافیت در کار، بر حمایت از تلاش‌های این سازمان در اجرای صحیح اصول مصوب قانون اساسی و قوانین مربوطه برای تضمین حفظ اموال عمومی و بسته شدن مراکز فساد تاکید کرد.

رئیس سازمان پاکدستی عراق نیز ضمن قدردانی از حمایت رئیس جمهوری از اقدامات سازمان، به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت راه های ارتقای سطح عملکرد سازمان به گونه ای است که باید در خدمت تحکیم قانون در کشور و تامین منافع مردم باشد.

وی تصریح کرد: در این دوره، سازمان پاکدستی علاوه بر رسیدگی به بسیاری از پرونده‌های فساد در سال‌های اخیر که به بازیابی وجوه غارت شده و ارجاع افراد تحت تعقیب به قوه قضاییه کمک کرد، توانست وجوه کلانی را که مربوط به زمان رژیم سابق است، بازگرداند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا