سیاسی

الاعرجی: عراق پایبند به بازگرداندن اتباعش از اردوگاه الهول است

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در امور تروریسم تاکید کرد که عراق به بازگرداندن اتباعش از اردوگاه الهول پایبند است.

میدل ایست نیوز: مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در امور تروریسم تاکید کرد که عراق به بازگرداندن اتباعش از اردوگاه الهول پایبند است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه در دفتر خود با حضور سفیر اتحادیه اروپا در عراق با «ایلکا سالمی» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در امور تروریسم و هیئت همراه او دیدار کرد.

در این دیدار مشارکت و همکاری عراق و اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز و همچنین حمایت اتحادیه اروپا از اجرای راهبردهای ملی عراق و تلاش های مربوط به بازگشت خانواده ها از اردوگاه الهول سوریه به جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

الاعرجی با تاکید بر اهمیت پایبندی کشورها به بازگردانی اتباع خود از اردوگاه ها، اعلام کرد که عراق به بازگردانی اتباعش از اردوگاه الهول و سایر اردوگاه ها به طور داوطلبانه، پایبند است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های برخی کشورهای اروپایی که اتباع خود را بازگرداندند، خاطرنشان کرد که عراق در مرحله اجرای راهبرد پیشگیری و مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز برای رسیدن به جامعه ای امن و منسجم است.

هیئت اتحادیه اروپا نیز بار دیگر بر پایبندی این نهاد بر ادامه همکاری و مشارکت و حمایت از عراق در مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا