اجتماعی

عربستان دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌کند

عربستان سعودی اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2023 دو فضانورد این کشور از جمله یک زن به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2023 دو فضانورد این کشور از جمله یک زن به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سازمان کاوش‌های فضایی عربستان اعلام کرد که «ریانه برناوی» و «علی القرنی» دو فضانورد عربستانی هستند که در راستای تقویت توان داخلی در عرصه سفرهای فضایی برای خدمت به بشریت و استفاده از فرصت‌های بخش هوافضا به مأموریت فضایی AX-2 اعزام می‌شوند.

این گزارش افزوده که این مأموریت در کاوش‌های علمی در بخش‌های بهداشت و فناوری فضائی که به سود بشریت است به کار می‌آید.

این بیانیه تأکید کرده که این سفر از امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود و در چارچوب این برنامه، دو فضانورد جدید از جمله یک زن آموزش می‌بینند.

در این راستا، «عبدالله بن عامر السواحه» رئیس هیئت مدیره سازمان کاوش‌های فضایی عربستان تأکید کرد که با حمایت نامحدود حاکمیت عربستان از برنامه آموزش و پرورش فضانوردان، این برنامه می‌کوشد که ابتکارات علمی خود را در عرصه علوم فضایی توسعه بخشد.

او گفت که این برنامه به عربستان کمک می‌کند که در رقابت‌های علمی در عرصه هوافضا جایگاهی ثابت داشته باشد.

برنامه آموزش و پرورش فضانوردان عربستان با همکاری‌های تعدادی از نهادهای این کشور از جمله وزارت دفاع، وزارت ورزش و جوانان، سازمان هواپیمایی، بیمارستان تخصصی ملک فیصل و شرکت امریکایی «اکسیوم اسپیس» اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا