خبر اولسیاسی

کابینه اسرائیل 9 شهرک بی ضابطه در کرانه باختری را قانونی اعلام کرد

در پی مصوبه کابینه اسرائیل درباره قانونی دانستن 9 شهرک بی ضابطه جدید در کرانه باختری، تشکیلات خودگردان فلسطین این مصوبه را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: در پی مصوبه کابینه اسرائیل درباره قانونی دانستن 9 شهرک بی ضابطه جدید در کرانه باختری، تشکیلات خودگردان فلسطین این مصوبه را محکوم کرد.

به گزارش «الجزیره»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، پس از اعلام قانونی دانستن این 9 شهرک گفت که به زودی ساختمان‌سازی‌های جدید در شهرک‌های کرانه باختری آغاز خواهد شد.

«بتسلئیل سموتریچ»، وزیر دارایی راست افراطی کابینه، نیز اعلام کرد که در این ساخت‌وساز جدید 10 هزار واحد مسکونی جدید ساخته خواهد شد.

«ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، نیز ضمن اعلام خوشحالی از مصوبه کابینه گفت که این تعداد کافی نیست و باید بیشتر شود.

شهرک های بی ضابطه مناطقی در کرانه باختری هستند که شهرک‌نشینان بدون اجازه و موافقت اسرائیل در آنها ساخت‌وساز کرده و ساکن شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در کرانه باختری 77 شهرک بی ضابطه غیر قانونی وجود دارد که کابینه 9 عدد از آنها را به پیشنهاد بن غفیر قانونی دانسته است.

شهرک سازی در قوانین بین‌المللی اقدامی غیر قانونی است.

بنیامین نتانیاهو در دسامبر گذشته وعده افزایش شهرک‌ها در کرانه باختری را داده بود.

از سوی دیگر، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی این مصوبه کابینه اسرائیل را محکوم کرد و آن را موجب افزایش تنش دانست.

«نبیل ابوردینه»، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، گفت که مصوبات اسرائیل «چالشی برای تلاش‌های امریکا و جهان عرب و تحریک مردم فلسطین است» و افزود که «به موجب قوانین بین‌المللی و توافقات دوجانبه اقدامات یکجانبه غیر قابل قبول است».

«حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز گفت که سران فلسطین نحوه واکنش به این تصمیم را بررسی می‌کنند و افزود که تشکیلات خودگردان این اقدام را یک جنگ علیه ملت فلسطین می‌داند که نیازمند دخالت فوری جامعه جهانی است.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا