اقتصادی

راه آهن عراق: پروژه اتصال ریلی با ایران در برنامه امسال گنجانده شده است

مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق خبر داد که پروژه اتصال ریلی ایران و عراق برای انتقال زائران به کربلا در برنامه سال جاری این شرکت گنجانده شده است.

میدل ایست نیوز: مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق خبر داد که پروژه اتصال ریلی ایران و عراق برای انتقال زائران به کربلا در برنامه سال جاری این شرکت گنجانده شده است.

«یونس خالد الکعبی»، مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این شرکت چند پروژه با محوریت کربلا دارد که اولین آنها نوسازی خط آهن بغداد ـ کربلا و تبدیل آن به یک مسیر دو طرفه پرسرعت است.

او گفت که از دیگر برنامه‌های موجود اجرای پروژه خط بصره ـ کربلا و نیز خط نجف ـ کربلا با قطارهای سریع‌السیر است و افزود که پروژه نجف اشرف ـ کربلا یک پروژه بسیار مهم است که از مدتی پیش بررسی‌های مطالعاتی آن انجام شده و اکنون به یک امر ضروری تبدیل شده است.

الکعبی افزود که در برنامه امسال شرکت راه‌آهن عراق اتصال ریلی عراق و ایران گنجانده شده و قرار است بخش مهمی از انتقال بیش از 5 میلیون زائر ایرانی که هر سال به عراق سفر می‌کنند از این خط زیارتی که از بصره و نجف اشرف به کربلا می‌رسد و نیز خط مسیب ـ کربلا ـ نجف ـ دیوانیه ـ سماوه ـ بصره انجام شود.

او گفت که پروژه عظیم توسعه‌ای خط آهن بندر فاو به ترکیه به طول 1200 کیلومتر نیز مسیری راهبردی است که برای اولین بار در آن قطارهای برقی با سرعت 300 کیلومتر در ساعت به موازات جاده بین‌المللی از فاو به مرز ترکیه کشیده خواهد شد.

مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق افزود که همه این پروژه‌ها در برنامه سرمایه‌گذاری سال جاری عراق گنجانده شده و اجرای طرح‌های موجود آنها از امسال آغاز خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا