اقتصادی

رئیس بانک مرکزی عراق: تلاش ما مصونیت بخش خصوصی از تحریم‌هاست

رئیس بانک مرکزی عراق بر عزم این بانک برای برگرداندن ثبات به قیمت ارز در این کشور تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس بانک مرکزی عراق بر عزم این بانک برای برگرداندن ثبات به قیمت ارز در این کشور تأکید کرد.

«علی العلاق»، رئیس بانک مرکزی عراق، به خبرگزاری رسمی عراق (واع)، گفت که سامانه الکترونیک ثبت حواله‌های ارزی برای آن ایجاد شده که طرف‌هایی که این حواله‌ها را انجام می‌دهند مشمول هیچ تحریمی نشوند و در نتیجه این سامانه برای حفاظت از بانک‌ها و بانک مرکزی و جلوگیری از ایجاد مشکل برای بخش خصوصی انجام شده است.

او گفت که مسئولیت بانک مرکزی از میان بردن تفاوت میان قیمت رسمی ارز و قیمت آن در بازار است و افزود که این بانک با جدیت در این باره گام برمی‌دارد و از حمایت همه طرف‌ها برای تحقق این هدف برخوردار است.

العلاق تأکید کرد که مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول بسیار ثمربخش بوده و طرفین درباره راه‌های مستقیم و نامستقیم تحقق ثبات در بازار ارز توافق کرده‌اند.

بانک مرکزی عراق در هفته های اخیر و در راستای اجرای سیاست های مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم همه بنگاه های اقتصادی را ملزم کرده که از طریق یک سامانه مربوط به این بانک همه حواله های خود را انجام دهند.

ناآشنایی بازرگانان عراقی با عملکرد این سامانه و نحوه ثبت اطلاعات و در نتیجه مراجعه آنها به بازار آزاد برای حواله های بانکی از عوامل افزایش قیمت ارز در عراق دانسته شده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا