خبر اولسیاسی

امریکا در حال بررسی ارسال «سلاح‌های ضبط‌شده از ایران» به اوکراین

یک نشریه امریکایی خبر داد که ارتش امریکا در حال بررسی این گزینه است که سلاح‌های ضبط‌شده از ایران به مقصد انصارالله را تحویل اوکراین بدهد.

میدل ایست نیوز: یک نشریه امریکایی خبر داد که ارتش امریکا در حال بررسی این گزینه است که سلاح‌های ضبط‌شده از ایران به مقصد انصارالله را تحویل اوکراین بدهد.

به گزارش نشریه «وال استریت جورنال»، به نقل از مقامات امریکایی و اروپایی، این اقدام بی سابقه می‌تواند کمکی بزرگ به اوکراین باشد.

این نشریه افزوده که مقامات امریکایی تأکید کرده‌اند که در حال بررسی ارسال بیش از 5 هزار تفنگ و 1.6 میلیون گلوله سلاح‌های کوچک و شماری تانک‌های ضد زرهی و بیش از 7 هزار انواع مواد منفجره‌ای هستند که در ماه‌های گذشته در نزدیکی سواحل یمن ضبط کرده‌اند و احتمال داده می‌شود از ایران به مقصد انصارالله ارسال شده بوده است.

این گزارش افزوده که این اقدام بی سابقه مسیر تازه‌ای را برای ارسال سال به اوکراین فراهم می‌کند و از هزینه‌های امریکا و متحدانش در تأمین سلاح برای اوکراین می‌کاهد.

با وجود این، در این گزارش تأکید شده که دولت امریکا هنوز مبنای حقوقی برای ارسال سلاح‌های ضبط‌شده در نزاع یمن و استفاده از آنها در نزاعی دیگر در اوکراین را نیافته است.

این نشریه افزوده به موجب قوانین سازمان ملل این سلاح‌های ضبط‌شده باید نابود یا انبار شود و تأکید کرده که مشاوران حقوقی دولت بایدن در حال بررسی قوانین بین‌المللی برای یافتن توجیه حقوقی برای مسئله هستند.

این همه در حالی است که کشورهای ناتو راه‌های تسریع در ارسال سلاح و مهمات از جمله جنگنده‌های نظامی به اوکراین را بررسی می‌کنند.

منبع
وال استریت جورنال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا