اجتماعیسیاسی

دستورات فوری السودانی برای بازسازی سنجار

دولت عراق اعلام کرد نخست وزیر این کشور 5 دستور فوری برای بازسازی سنجار و امداد رسانی به آوارگان صادر کرد.

میدل ایست نیوز: دولت عراق اعلام کرد نخست وزیر این کشور 5 دستور فوری برای بازسازی سنجار و امداد رسانی به آوارگان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «عبدالقادر دخیل» عضو گروه تلاش دولت عراق گفت: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بر لزوم تسریع در ارائه خدمات فوری به منطقه سنجار به منظور آماده سازی این منطقه برای بازگشت آوارگان تاکید کرد.

وی بر وجود جدیت آشکار از سوی دولت عراق در بازگشت آوارگان و ثبات وضع امنیتی منطقه سنجار تاکید کرد.

وی افزود: دستورات فوری نخست وزیر عراق شامل اقدامات امنیتی و اداری و پشتیبانی لجستیکی است و علاوه بر آن، روند بازسازی سنجار با تلاش های خدماتی و مهندسی فوراً آغاز می شود.

وی گفت که السودانی دستور تشکیل یک تیم امنیتی از سازمان اطلاعات و امنیت ملی و سایر نهادها را داده است. و نیز دستور داد که جمعیت افراد آسیب دیده و درمان شده شمارش شود و حقوق آنها توسط وزارت دارایی فورا پرداخت شود.

السودانی همچنین به وزارت کار دستور داد تا حقوق شهروندان با درآمد محدود و افراد زیر خط فقر در منطقه سنجار و مناطق، روستاها و مجتمع های مسکونی وابسته به این منطقه را بپردازد، علاوه بر آن السودانی دستور داد این مناطق توسط گروه تلاش دولت فورا بازسازی شود.

وی افزود: اولین جلسه در مقر کمیته عالی بازسازی موصل برگزار و مکانیزم مستقیم بازسازی در آنجا مطرح شد و از ادارات بهداشت، شهرداری ها، آموزش و پرورش، سازمان های آب و فاضلاب و کشاورزی و سایر بخش ها و ادارات درخواست کردیم بانک اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند که شامل پروژه‌ های در حال انجام و تکمیل شده و پروژه‌ های جدید مورد نیاز منطقه سنجار باشد.

عضو گروه تلاش دولت عراق  گفت که پس از تکمیل بانک اطلاعاتی، بازسازی منطقه سنجار آغاز خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا