اجتماعیسیاسی

سازمان ملل: 117 کامیون حامل کمک های امدادی وارد سوریه شده است

سازمان ملل اعلام کرد از 9 فوریه تاکنون 117 کامیون حامل کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان از طریق ترکیه وارد شمال غرب سوریه شده است.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل اعلام کرد از 9 فوریه تاکنون 117 کامیون حامل کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان از طریق ترکیه وارد شمال غرب سوریه شده است.

به گزارش «روسیا الیوم» «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی در نیویورک گفت که تاکنون 106 کامیون از گذرگاه باب الهوی و 11 کامیون نیز از گذرگاه باب السلام عبور کردند و ارزیابی ها در خصوص گذرگاه الراعی در حال انجام است و برنامه جهانی غذا (WFP) امیدوار است خیلی زود از آن بهره برداری شود.

دوجاریک گفت برنامه جهانی غذا ارسال 40 کامیون دیگر را در دو روز آینده احتمالاً از طریق دو گذرگاه مرزی جدید در نظر دارد.

به گفته سخنگوی سازمان ملل، برنامه جهانی غذا تاکنون از حدود 100 هزار نفر از طریق جیره غذایی اضطراری در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه در شمال غرب این کشور نیستند، حمایت کرده است.

دوجاریک گفت که تلاش ‌های بشردوستانه افزایش یافته و ارزیابی ‌های بیشتری در سوریه برای شناسایی نیازهای اولویت ‌دار در زمینه ‌های مختلف برنامه ‌ریزی شده است. یونیسف به 113 هزار کودک زیر پنج سال و هزار زن باردار یا شیرده به مدت 3 ماه مکمل های ریز مغذی ارائه کرده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که اخیراً 3 هزار و 790 نفر از ساکنان شهر حلب به پنج منطقه در حومه این استان پناهنده شده اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا