اقتصادی

وزارت برق عراق با جنرال الکتریک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

وزرات برق عراق با حضور نخست وزیر این کشور، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت جنرال الکتریک امریکا برای مدت 5 سال امضا کرد.

میدل ایست نیوز: وزرات برق عراق با حضور نخست وزیر این کشور، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت جنرال الکتریک امریکا برای مدت 5 سال امضا کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» دفتر نخست وزیری عراق روز پنج شنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد وزارت برق عراق تفاهم‌نامه‌ای با شرکت امریکایی جنرال الکتریک در چارچوب برنامه دولت امضا کرد که هدف آن توسعه بخش برق در عراق است.

این تفاهم‌نامه شامل بسیاری از محورهای اساسی است که به توسعه سیستم برق عراق در زمینه تولید، افزایش کارایی، حمل و نقل، نگهداری، آموزش کارکنان و کاهش انتشار کربن برای حمایت از انتقال انرژی در عراق کمک می کند.

طبق این بیانیه، نخست وزیر عراق بر جدیت دولت در حمایت از حوزه انرژی و حمایت همه جانبه از وزارت برق این کشور به منظور ارتقای سطح تولید و نگهداری از نیروگاه ها و کاهش رنج مردم عراق از کمبود برق تاکید کرد.

طبق این تفاهم‌نامه، برای حفظ بهره برداری از واحدهای تولید انرژی که توسط شرکت جنرال الکتریک تجهیز شده اند، قراردادهای نگهداری طولانی مدت برای مدت پنج سال امضا خواهد شد.

همچنین افزایش راندمان کار واحدهای تولید انرژی با نوسازی سیستم های متصل به آن و ایجاد نیروگاه های جدید تولید انرژی الکتریکی در مراحلی متناسب با سوخت موجود و تامین مالی در دستور کار است.

این تفاهم‌نامه همچنین شامل انجام مطالعات برای بهره برداری از گاز همراه نفت و ساخت تعدادی نیروگاه فرعی با ظرفیت (400 و 133 کیلوولت) و اتصالات آنها در استان های مختلف عراق و ایجاد مرکز نظارت بر عملکرد و کار واحدهای مولد و نیز ایجاد مرکز آموزشی برای کارکنان شاغل در وزارت برق جهت توسعه توانمندی های فنی آنان است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا